Möllenö!

Här med smaskar jag in mitt 390:onde blogginlägg sedan starten i april 2008.
Fasiken vad mycket skönare det hade varit att säga att "här med smaskade mitt 390:onde mål sedan jag började spela fotboll i april 2008". Det hade varit lite mer slagkraftigt. Lite mer imponerande.
Men så är inte fallet.
Hur som haver så är det ju faktiskt oktober nu. En ganska tråkig månad. Men snart börjar en ännu tråkigare månad - november.
Men utan dessa regniga och kalla månader skulle vi aldrig uppskatta sommaren på samma sätt som vi svenskar faktiskt gör.
Vi svenskar helt enkelt älskar sol och värme. Åh så skönt det är. Jag vet bara en person som inte uppskattar  solen och värmen. Han heter Martin. Han föredrar i och för sig att spela fotboll på grus istället för gräs, så jag gissar att han kanske inte har alla indianer i kanoten.

Jag säger som Nelson Mandela brukar säga till mig innan vi lägger på efter våra söndags-skype-samtal "man måste vara liten för att vara stor".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0