"Jag tänker, alltså finns jag" René Descartes

Yes! Nu är jag medlem i STIM, Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå. Det är tur att de har gjort ett förkortning, annars hade det varit jobbigt att säga hela namnet.
- Hej och välkommen till Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå!
- Hej, har jag kommit till Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå?
- Hej, ja du har kommit till Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå.
- Vad bra, jag skulle vilja bli medlem i Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå.
- Javisst det går bra att bli medlem i Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå.

Skulle bli jobbigt, bättre med STIM. fiskSTIM.

Men jag är faktiskt medlem STIM nu. Så nu måste ni betala varje gång ni nynnar någon av mina låtar, och det blir dyrt dyrt dyrt. Fan också! Nu nynnade jag på en av Viktors låtar igen. Jaja, bara att gå till banken och betala in.. suck.. Så gör man om samma misstag när man gått ut från banken..

Ja, det är inte lätt att vara rockstjärna i dessa tider.. Jag säger som man brukar säga tydlighet vara längst!! Har man satt sin sista spik i kistan så får man tacka för kaffet innan maten, annars sjunger man sången utan sista versen och helt utan att tänka på refrängen, och då går man aldrig hem för det är ju bäst att vara borta även om hemma är bra. Som René Nyberg hade sagt "Jag tänker, alltså finns jag"... Men i ärlighetens efternamn, bränt barn smakar bäst med pommes, ja den som lever får se, om man nu inte är blind...

Kommentarer
Postat av: N

du är underbar !

2009-10-01 @ 16:24:20
Postat av: Ellispirelli

Rooooooger!!!

hahahah du är så fyndig. När jag ska hålla ett tal ska jag anställa dig som talskrivare.

2009-10-01 @ 18:00:10
URL: http://ellinordaniels.blogspot.com
Postat av: Den riktiga N

Du är underbar! och lång och skön!

2009-10-03 @ 04:53:10
Postat av: Anna

Skriv meeeeeer. oftare. Jag gillar ditt skriv. Ingen press eller något sånt nu. Det vill jag inte. Jag vill bara att du ska veta att jag uppskattar dina små texter.

2009-10-05 @ 22:41:17
URL: http://kvinnan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0