Kindergarden

I dag på dagis så blev det ett jävla liv. Det började som ett practical joke men slutade i katastrof. Jag har tjuvlyssnat lite på kvällsnyheterna (långt efter läggdags) i veckan och hört om någon sjukdom i klass med galna kosjukan fast inte för kor utan för männsikor. Svininfluensan kallas den - fast vi på dagis kallar den för svinis (jag avskyr dom som kallar den för typ fläskinfluensan, gris=fläsk, ja vi fattar!! Jättefyndigt.).
Hur som helst så skulle jag, Thomas och Mirak (eller "juggen" som han kallas i folkmun, man kan nämligen köpa smuggelgodis av honom på utomhusrasterna) busa lite med fröknarna och de andra barnen. Vi låtsades helt enkelt att jag fått svinis.
Jag la mig ner i kuddrummet och sprattlade som en guldfisk på land och Thomas och Mirak sprang till fröknarna och sa att jag fått svininfluensan. Fröknarna släppte alla sina viktiga(!) bestyr och sprang till kuddrummet för att kolla vad som var på gång. Och där låg jag och sprattlade för fullt. Svinkul (ordvits!) tyckte vi, men det tyckte inte fröknarna när de fattade att de råkat ut för ett practical joke.
Det blev ett sjuhelsikes liv och Barbro (även kallad The old ladie) blev helt rasande. Hennes redan röda ansikte blev om möjligt ännu rödare av ilska. Det är inget att skämta om! skrek hon till oss och drog den där jävla vargen-och-fåraherden-historien som man hört så jävla många gånger när man skämtar om något allvarligt.
Har de ingen humor eller förknarna? Nä, jag tror inte det. Vårt lilla practical joke var tydligen så allvarligt att de ringde hem till våra päron. Detta renderade i att Thomas inte fick följa med mig hem och titta på turtles - så jävla ovääääärt!

I morgon blir det hämd. Jag, Thomas och Mirak och redan kommit vad vi ska göra - några legobitar i fröknarnas Birkenstock-tofflor. Jippi kay-ey motherfuckers!

PS. Martin; vem tror du vann fighten mellan Lego och Playmo? - Är Turtles sköldpaddor?! DS.

Kommentarer
Postat av: Mirak

haha, vilka busungar vi var. Flätor, musse pigg t-shirts och sportsockor med optimal bomull för lite freestyle glid på plastgolven på väg mot ett mål mellis.

2009-11-14 @ 16:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0