Avsky

Jag rent ut sagt avskyr när folk säger "ingen panik, alla på en gång" när det är mycket folk som ska av bussen. Vissa tycker att det är fantastiskt roligt att säga så. Det tycker inte jag.
Jag avskyr också personer som fyller i tunnelbanans "se upp för avståndet mellan vagn och plattform när du stiger av", som om att de vill visa att de åkt tunnelbana så jävla många gånger att de kan den utantill. Vem fan kan inte det? Usch.
Att fylla i tunnelbananeröstan är lite typiskt (inflyttade) stockholmare som har en vän, som inte är stockholmare, på besök. Då ska det spexas lite - "nästa Slussen, byte till tunnelbana mot Skarpnäck, Farsta strand och Hagsätra samt till Saltsjöbanan och bussar mot Nacka och Värmdö". Sen ser de jävligt nöjda ut. Titta vad jag kan, tänker de.
Fingrarna i halsen på sånt.

Kommentarer
Postat av: kräm

Haha skönt med lite hat!

Jag tror att du skulle älska Londons tunnelbana, "Mind the gap". Och självklart alla svenskar som kommer och är världsvana och visar för sina kompisar att de faktiskt säger "Mind the gap" 17 gånger per hållplats.

2009-11-06 @ 22:54:03
URL: http://erikssoonn.blogg.se/
Postat av: kräm

haha ja dem är hemska. det känns som om de lever kvar i år 2001 med tigerskärp och JL-tröjor.

2009-11-07 @ 12:46:47
URL: http://erikssoonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0