Made of Sweden!

Ibland blir man så himla stolt över att vara svensk. Vi svenskar är ju så bra hela tiden. Titta bara på alla våra celebriteter! I alla (kända) sammanhang finns det en svensk med på ett hörn.

Malin Åkerman, skådespelerska. Vårt senaste stjärskott i Hollywood. Hon medverkar bland annat i Entourage, 27 Dresses, Watchmen och The Heartbreak Kid. När jag såg filmen 27 Dresses förstod jag inte att hon var svensk. Vilket inte är så jävla konstigt eftersom hon knappt är svensk. När hon var två år flyttade hon till Kanada (vilket är jävligt tidigt, jag är fan 23 och bor fortfarande hemma). Hon kan ju knappast klassas som svensk om hon endast tillbringat två ynka år i Sverige, och dessutom hennes två första år i livet.

Steven Soderbergh, filmregissör. Svensk, eller hur! Han heter ju för fan Soderbergh men har bara amerikaniserat sitt efternamn genom att ta bort prickarna på ö:et.

Tiger Woods, golfproffs. Svensk fru! Som dessutom är Jesper Parneviks föredetta barnflicka.

Luis Figo, Fotbollsproffs. Svensk fru!

Will Ferrell, skådespelare. Svensk fru!

Svenskar överallt. Och alla uppfinningar vi har kommit på. Dynamit, musen (till datorn), skype, el-tandborsten, leverpastej etc etc etc.

It feels good to be Svensk!

Kommentarer
Postat av: Anna

Spotify..

2009-05-26 @ 08:48:12
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: Loisa

Hello? Peter Stormare!

Han är lite av en kung tycker jag.

2009-05-26 @ 11:00:30
URL: http://tussig.blogg.se/
Postat av: Camensky

Robert Englund!

2009-05-26 @ 11:04:27
URL: http://www.camensky.se/blog/
Postat av: eightfinger

"När hon var två år flyttade hon till Kanada (vilket är jävligt tidigt, jag är fan 23 och bor fortfarande hemma)." hihi det tyckte jag var roligt!

2009-05-26 @ 11:27:46
Postat av: Andy

skiftnyckel flyglednings system första pacemaker operationen V stil i backhoppning. mjölk separator jämför med norge som kommit med osthyvel och pappersgem men så är dom ju idioter också

2009-05-26 @ 13:18:56
Postat av: kräm

haha nä inte riktigt, fick inte ens svar från aftonbladet. kommer sitta på telias kundtjänst hela sommaren... jag har hört att Figo ska lira i Sollefteå nästa år. Kanske kan få lite Henke Larsosn/innebandy effekt, vem vet.

2009-05-26 @ 16:46:41
URL: http://erikssoonn.blogg.se/
Postat av: kräm

glömde resten.

ja det ska bli grymt skönt att komma hem. behöver lite omväxling nu och komma ut ur rucklet jag bott i den här terminen. tänkte göra sommaren till riktigt bra faktiskt! med en biltema-öl på trädgårn bland annat!

2009-05-26 @ 16:51:51
URL: http://erikssoonn.blogg.se/
Postat av: Ellispirelli

trist att jag inte hade pengar till den där absolut svensk-t-shirten som såldes i ett stånd i gamla stan..sjuukt trist.

2009-05-26 @ 22:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0