Go Bananas

Jag har tänkt på det här med att dricka öl. Jag tycker ju att öl är gott. Det är en av anledningarna till varför jag smäller i mig en fem-sex öl en lördagkväll innan utgång. Sen ett par tre öl på krogen. Gott!
Men fråga är om det är så jävla gott att man dricker cirka sju-åtta öl på en kväll, och dessutom betalar lika mycket pengar för ett glas öl som för en meny på McDonalds? Tänk om man skulle köpa ett sexpack läsk och dricka en kväll. Och sen gå ut och köpa några glas sockerdricka på något café. Om man gjorde så skulle man ju gå bananer, fast läsk. Dricka flera liter läsk på en kväll gör man ju inte. Men öl går bra.
Visserligen är ju alkoholen den största boven i dramat. Man vill ju bli lite lagom lullig för att våga ta det där danssteget på dansgolvet. Så fort man fått lite sprit i kroppen går man från att vara en stel nordbo till en het latino. Cha-cha, rumpa, samba och en och annan tango. Nemas problemas.

Jag minns att det var riktigt jobbigt att dricka öl i början av öldrickarstadiet. En rejäl grimasch efter varje klunk. Det var ungefär som att bita i en citron, eller bita i det sura äpplet som det heter på teckenspråk, eller var det ordspråk? Ja, hur som helst så kämpade man ändå på bra. Ölet skulle ner, det var ju ändå rätt manligt att dricka bira. Efter ett tag gav det med sig. Vips, så var det gott.
Dock tror jag att det kan ha med utvecklade smaklökar att göra. När man är ung föredrar smaklökarna socker och sötma i alla dess former. Allt som var sött var gott. Men ju äldre man blev desto mer beska och sura saker började man gilla. Oliver, kaffe, lagrad ost och inte minst öl. Nu för tiden behöver jag inte fyra sockerbitar och en liter mjölk för att dricka kaffet. Jag föredrar till och med svart kaffe. Jag har till och med blivit så vuxen att jag tycker att vissa saker är för söta. Usch vad sött det kan bli ibland.

Kommentarer
Postat av: smygtittereikorridorerna

bojkotta mcdonken,sluta är kött, tycker du borde ta upp köttfrågan i övrigt, researcha lite och bjud sedan på en härlig blogg-in-tha-face som du e så bra på, annars e du så söt vickevire, alla gillar vel socker?

2009-05-13 @ 01:22:05
Postat av: kräm

haha ja det är precis så jag tänker också.



jag har sett ett klipp, och det räcker bra så. det var nog faktiskt värre än den här reklamen. nån hona instängd i en telefonkiosk med tusentals måsar som ville spetsa hennes ögon med näbbarna. Usch jag ryser! jag tror det var Fåglarna i alla fall?

2009-05-13 @ 01:30:54
URL: http://erikssoonn.blogg.se/
Postat av: kräm

nej! jag skulle ju undvika att se dem små helvetena så gott det går :P



jag kommer ihåg att jag sa att jag aldrig nånsin skulle dricka öl när jag var liten. det gick sådär måste erkännas..

2009-05-13 @ 22:16:13
URL: http://erikssoonn.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är faktiskt ett jätteroligt bus!



Oj, det lät ju inte helt dåligt om man säger så. Mina öron tycker om the vines. Fast jag har inte hunnit lyssna ihjäl mig än direkt.

2009-05-14 @ 15:31:29
URL: http://kvinnan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0