Från det ena till det andra..

Jag har förpassat mig själv till golvet. Detta på grund av att jag får så ont i ryggen av att sitta hukad framför datorn. Eftersom jag lyckats koppla in datorn i stereon med en sladd så kan jag nu faktiskt höra basgången i musiken som spelas. Dock är sladden en aning kort. Så jag får välja mellan att sitta bekvämt bakåtlutad i soffan med taskigt datorljud, sitta hukad som Quasimodo, visserligen med bra ljud, eller sitta någorlunda bekvämare på golvet. Så då blev det golvet. Hade jag varit estet så hade jag alltid suttit på golvet. Det gjorde alltid esteterna i min gymnasieskola. Vi som var ekonomer förstod inte riktigt varför de envisades med att sitta på golvet när det fanns bänkar lite här och var. Enligt rykten handlade det om principen, alltså att någon bestämt att man ska sitta på stolar. De utövade alltså någon slags protest mot det vanliga samhället, mot det normala. (Sanna du som är mer involverad kanske kan ge en bättre förklaring till varför dina klasskamrater satt på golvet i skolan?).

Nu börjar jag se baksidan med att sitta på golvet. Har man ett bony ass som jag så känner man ganska fort av smärtan. Man kan välja att sitta på något av skinkbenen(?) eller på svanskotan. Inget av alternativen är särsklit bekväma.

Hur som helst, det jag ville komma till var detta om tv-program som vi skäms över att titta på. Eller skäms kanske är fel ord, men tv-program som vi säger att vi inte tittar på. Fast egentligen tittar vi på dem.
Jag har ett utmärkt exempel. Jag har två kompisar (alltså jag har ju fler kompisar) där en av dem är helt anti till idol, top model, melodifestivalen etc. Vi kan kalla honom (anti)Thomas. Den andra kompisen, låt oss säga att  han heter Robert och kallas för Robban, och jag är väl något mer involverade i dessa förströelser som visas på tv.
Saken är att när Thomas påstår att: hur fan kan folk titta på sån här skit? så håller jag och Robban med: Nä, vi förstår inte heller. Men sedan tillägger jag: Fast Idol-Kevin sjunger fan bra. Robban fortsätter: Ja, men Robin B borde fan åkt ut förra veckan. Sedan namedroppar vi idol-deltagare till höger och vänster samt berättar anekdoter kring juryn eller något roligt som Peter Jihide gjorde i förra veckans program.
Men vi tittar inte på idol. Nej, nej. Idol är ett töntigt skitprogram. Vi har samma åsikt som Thomas som tycker att alla sådana program är nonsens. Thomas bojkottar även melodifestivalen. Det gör jag och Robban också även om vi sett alla deltävlingar och säkerligen kommer att sitta bänkade framför andra chansen på lördag och finalen i globen nästa lördag, på plats!

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha! leva i förnekelse, underbart.

2009-03-02 @ 19:21:21
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: Robert

jag köpte vip biljetter till finalen, synd bara att man inte kollar så ingen ide att gå. hehe

2009-03-03 @ 00:24:07
Postat av: Sandra

haha! Diggar din blogg. Jag går musik och jag kan säga att esteter fortfarande sitter på golvet. Åtminstonde de i klassen under mig. Men de är ju lite konstiga ;)

2009-03-14 @ 16:29:05
URL: http://s4ndra.blogg.se/
Postat av: K

Sjukt vilken felaktig bild jag haft av dig.



För övrigt satt vi esteter på golvet för att slippa gå dom extra stegen till bänkarna. Och för att det är rätt bekvämt, faktiskt. Man vänjer sig fort.



Också den viktigaste anledningen av alla: Hade vi inte gjort det hade vi varit exakt som ekonomer och vem vill vara det? (:

2010-01-03 @ 19:44:56
Postat av: Viktor till K

Vad hade du för bild innan och vad har du för bild nu då?!

Nä, ingen vill ju vara som en tråkig jävla ekonom. Det har jag också insett nu!

2010-01-04 @ 11:07:11
URL: http://viktormeidal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0