V som i Viktor

Ibland får har man svårt att komma på bloggidéer. Då behöver man ge sig ut på inspirationsjakt. Jag brukar koppla upp mig mot något som kallas internet. Sen kikar jag runt lite.
Jag har upptäckt att det finns trender inom bloggsfären. Bloggtrender kort och gott. Ungefär likadant som trender inom mode. Ett tag skulle varendaste själ sälja sin tv, stereo och snowboarden man fick i julklapp för att ha råd att köpa en Fjällräven-jacka. Michelin-gubben kan ha ett finger med i spelet i den trenden, det är mycket möjligt.
För ytterligare ett tag sedan tog varendaste människa två jobb samtidigt som de stängde av elen i fyra månader för att få ihop pengarna till polarexpeditionernas flaggskepp: Gåsjackan. Trots tämligen milda vintrar i Sverige gick gåsjackan åt som popcorn på bio.
Som sagt finns det trender inom bloggsfären också. En trend är att göra listor. Det kan vara allt från läsarnas frågor till ihopknåpade frågor till sig själv. Ganska roligt att läsa. Favorit färg? Blå! - Snabbkaffe eller vanligt kaffe? Men ööh vanligt kaffe! - Bu eller bä? - BU, thihi=) - Pest eller kolera? - kolera? Que? Jag gillar att dyka efter blålera..

Men jag hittade en frågelista som jag tänkte göra på mig själv. För den är så himla skojig. Det är en rad frågor som man ska svara på, men frågorna måste börja med första bokstaven i sitt namn. I mitt fall bokstaven V. Man får heller inte upprepa svaren. Nu kör vi! Shoot man shoot!

1. Vad heter du? Viktor!
2. Ett ord på fyra bokstäver: Vika
3. Flicknamn: Victoria, vad annars?
4. Pojknamn: Valdemar! Kan man heta så?
5. Yrke: Valsedelsmottagare (jag är faktiskt det)
6. Färg: Violgrön
7. Klädesplagg: V-ringad svintajt tröja
8. Mat: Valspäck eller Vizza =)
9. Sak i badrummet: Vas med växt i! TVÅ V (vas & växt)
10. Plats i Sverige: Västra skogen
11. En orsak att vara sen: Växtvärk
12. Något man skriker: Vruuuum vruuum (när man leker att cykeln är en motorbike)
13. Film: Varg Veum
14. Något man dricker: Vitryss
15. Band: (Glas)Vegas
16. Djur: Varg (Veum) hihi
17. Gatunamn: Vita fläcken (Kungälv)
18. Bil: VMB, heter den så, den där tyska, snabba bilen?
19. Sång: Vi ska till VM - Magnus Uggla
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Viktväktarna

Kommentarer
Postat av: Anna

Får jag också?

2009-03-16 @ 10:19:27
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: Anna

HAHAHA vita fläcken i kungälv. Jag bor nära!!!

2009-03-16 @ 10:20:42
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: kräm

Det tycker jag absolut vi får styra upp! Ja alltså de lät mig välja på ledarskribent eller chefsredaktör över sommaren, men jag tyckte att det skulle bli för mycket jobb. Vill liksom kunna njuta lite också.

Nä det går faktiskt segt för mig med, ska försöka en sista spurt men annars blir det Telia. Tyvärr. Men kan hända att jag vispar ihop en bok innan sommarn som banar väg för en tidig pension..

2009-03-16 @ 15:20:13
URL: http://erikssoonn.blogg.se/
Postat av: Anna

Hihi, jag med. Det är roligt.

2009-03-16 @ 15:54:25
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: Julia

1. Vad heter du? Julia!

2. Ett ord på fyra bokstäver: Jaga

3. Flicknamn: Jane

4. Pojknamn: Janne

5. Yrke: Jämställdhetsminister

6. Färg: Jakbrun (jak = typ buffel?)

7. Klädesplagg: Jumper

8. Mat: Jalapeño

9. Sak i badrummet: Juveler?

10. Plats i Sverige: Jävle

11. En orsak att vara sen: Jordbävning

12. Något man skriker: JAAA!

13. Film: Juno

14. Något man dricker: Jack Daniels

15. Band: Johnny Cash

16. Djur: Järv

17. Gatunamn: Jägaregatan

18. Bil: Jaguar

19. Sång: Jag ringer på fredag

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Gettin' jiggy with it?

2009-03-16 @ 16:33:37
Postat av: Carolina

Violgrön viktor? Kom igen!

2009-03-16 @ 18:03:54
URL: http://carolinanyberg.blogg.se/
Postat av: kräm

ja det är sanslöst. hur tänkte dem där egentligen? men du vet vad de säger, "you've got to spend money to make money!"

håller med, finns inget jobb i ordet lov.

sketchfilmer låter inte dåligt. men jag vet ju inte hur mina skådespelartalanger ser ut nuförtiden. vad jobbar ni i för genre? blir det Chappelle Show eller pjamas?

2009-03-16 @ 19:37:45
URL: http://erikssoonn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Mitt huvudsistrumen är min sång. om det nu är ett instrument. Egentligen går jag inte estet utan musikklass på rudbeck. Man går en vanlig sam eller natur linje med extra mycket musik. Tyvärr bara 300 poäng trots det schema lagda 900 poängen.

2009-03-16 @ 19:43:47
URL: http://s4ndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0