Jägarna 2

Det kommer en uppföljare till Jägarna. Den bästa filmen Kjell Sundvall gjort, och han har gjort många filmer. Till exempel har han gjort kioskvältaren och tiofaldiga oscarsvinnaren Grabben i graven brevid. Hon rödhåriga jäntan fick väl bästa kvinnliga biroll? Starkt gjort att få en oscar för att ha rollen som en urtråkig bibliotekarie.

Hur som helst så är det helt fantastiskt att Jägarna kommer tillbaka. Synd bara att min favoritkaraktär Leif (spelad av Lennart Jäkel) sprängde sig själv i luften. Vem ska nu skrika så att saliven flyger och vara otäckt grov i munnen? Han blir svår att ersätta.

Fasen vad pepp jag blir när jag tänker på Jägarna. Minns speciellt dessa quotes:

- Va har hänt med Zorro?
- Han lydde inte. Man kan int' ha en hunn' som inte lyder. (Leif skjuter sin sin hund Zorro eftersom han inte lyder honom).

- Åk ner till stationen och lämna in dig själv!
- Jaja brosan, ja kommär... (Slutscenen. Leif spränger sig själv i luften).


Klassisk scen ur Jägarna och en av få på youtube.

Kommentarer
Postat av: kräm

ok då är jag med! Nile city är ju alltid trevligt =P jag ska se om jag kan jobba fram nåt vettigt material!

måste ju motvilligt erkänna att jag inte har sett hela Jägarna. Men de har inte sparat på skådespelarmaterialet. Tjejen i klippet fastnar ju i stort sett på väggen, sen lever hon helt plötsligt. Oscar på den?

2009-03-17 @ 00:42:12
URL: http://erikssoonn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nice med eget band. Tyvärr kan jag inte lyssna eftersom jag inte har ett myspace-konto! :(

2009-03-17 @ 18:33:35
URL: http://s4ndra.blogg.se/
Postat av: Niklas

Håll käften! Fuck you!

2009-03-17 @ 21:51:38
URL: http://roennmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0