Who let the dogs out?

07.00 - Jag älskar deras ansiktsuttryck. Hundägarnas alltså. När de står där på gångvägen i ottan med ett slakt koppel i handen. Hjärnan är kvar i sängen medan kroppen är på promenad med jycken.
Semester, sovmorgon eller helg spelar ingen roll. I samma ögonblick som de njuter av att kunna sova ut och dra sig i sängen raseras lyckan av en blöt och varm tunga som säger: VAKNA! Det är dags att gå ut med mig, jag är kiss- och bajsnödig!
Det är ju så underbart med en hund. Gosiga, mysiga, mjuka, söta, lufsiga, gulli-gull-gull.
Som man bäddar får man ligga, dock inte ligga kvar i sängen.
Jag tvivlar på om de är lika gosiga och gulliga 07.00 en söndag. Ansiktsuttrycket visar i alla fall inte på någon lycka en tidig morgon. Det visar mer något i stil med: Bajsa då hundjävel så vi kan gå hem igen.
Människans bästa vän!

Kommentarer
Postat av: Loisa

Loisa likes this (Y)

2009-06-23 @ 17:34:22
URL: http://tussig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0