NRG

För att orka med vår småtråkiga vardag måste vi inhämta energi. Sömn, föda och kärlek är några viktiga ingredienser för att vi ska orka gå till jobbet eller skolan. Från måndag till fredag gnetar vi på tills det äntligen blir helg. Och det är under helgen som vi ska hämta den största delen energi för att orka med nästa vecka. Och så fortsätter det.
Hur ska man då hämta sig energi för att orka med alla fem veckodagar?
Loka-reklamen påstår att det är från Hälsokällan i Bergslagen som vi ska hämta vår energi. Yasuragi är ett annat ställe som sägs ge kraft och energi.

Där jag bor i stockholmsförorten Tyresö finns dock lösningen på energifrågan. Vi har nämligen en helt egen energikälla!


Detta, låt oss säga kuriösa, ställe ska alltså bringa tillräckligt med energi för att klara hela veckan tills nästa helg.
Frågan är nu om Energikällan lever upp till sitt namn. Jag är ytterst osäker på det.
Att dansa tätt inpå 40 stycken Typiska Tyresökillar och 20 stycken frånskilda, ångloksblossande medelålders mammor med leopardtights och platinablont alternativt korpsvart stripit hår är kanske inte speciellt erergiberikande.
Är liveband som 250 kg kärlek eller svenska wanna be-reggeajamaicaner med dreads och bockskägg energi?
Är spritfeta go-go-dansare med nät-stay ups energi?
Är yes-gröna drinkar i plastglas energi?

Om det är energi för dig så föreslår jag att du tar den helt kostnadsfria källan-bussen från Centrum till Solkraftsvägen! Mycket nöje.

Kommentarer
Postat av: Loisa

haha, den fick mig att dra på smilgroparna lite, även fast jag inte har några..

2009-07-31 @ 22:15:19
URL: http://tussig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0