Astrid

Jag brukar tänkar på hur jävla mycket Astrid Lindgren har skapat. Det är helt otroligt. Vilken jävla fantasi och skaparglädje. Alla barnsagor har Astrid gjort. Mio min Mio, Bröderna Lejonhjärta, Ronja Rövardotter, Lotta på Bråkmakargatan, Barna i Bullerbyn, Karlsson på taket, Rasmus på luffen, Saltkråkan, Kajsa Kavat, Emli i lönneberga såklart, Transformers, X-men. Det går att rabbla hur länge som helst. Hon har gjort allt. Det är oslagbart.

Det är därför jag har beslutat mig för att en dag bli författare. Det är mitt drömjobb. Kanske köra en Henning Mankell och hänga lite i Moçambique, eller som Läckberg och skriva på Koh Lanta, eller varför inte som Håkan Nesser och bosätta sig på Gotland med en skrivmaskin och pendla mellan hemmet och stenugnsbageriet. Äta nybakade bullar och fundera på hur kapitel 24 ska gestalta sig. Det vore livet. Åka på diverse resor för att göra research till boken.

Så blir det, en dag skriver jag en bok. Läs den!

Kommentarer
Postat av: Hanna

helo! tackar så mycket! =) ne, tyvärr ska vi inte göra det, tobbe säger att han hänger med om du bjuder? ;)

vart har du hållit hus? Missat hela veckan, vad har hänt mr perfect?



ha de gött

2009-01-26 @ 15:16:41
URL: http://bisqu.blogg.se/
Postat av: kräm

Nej jag menar det! Lådbil var faktiskt ett bra tag sen. Skulle matcha fint till mina nya superdupersnabba brillor. Dags att dra igång ett bygge!

Ja det där kan va det bästa de gjorde på Fredag hela veckan! sjukt bra.

förresten så tror jag inte att Astrid Lindgren skrev transformers. Är inte säker men känns så bara. Köpte förövrigt Power Rangers - the movie på VHS för typ 5 kr igår. Är det Astrid som ligger bakom?

2009-01-27 @ 19:23:52
URL: http://erikssoonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0