Slaviskt

Jag förstår inte varför alla är emot slavarbete. Det är ju drömmen för en arbetsgivare, och det ger bra priser till konsumenterna. Tänk om du var chef. Du har lojala arbetare som kör 16-timmars arbetspass med minimal lön. Förstå vilken vinst man skulle göra. Knappt några utgifter alls men ändå så får man massvis med arbete uträttat.
Det är ju inte så att man behöver skämmas för sitt jobb om man är slav. Det tycker inte jag i alla fall.

-Vad jobbar du med?
- Jag är slav, jobbar inom diamantbranschen. Vad jobbar du med?
- Jag sysslar faktiskt också med slav-business, fast inom guldbranschen, en riktigt guldgruva är vad det är!
- Hehe, ja det tror jag säkert, men allt är inte guld som glimmar. Men nu måste jag jobba vidare, hörs, hej!
- Ja det måste jag också. Ingen rast, ingen ro. Hare, hej!

Det är faktiskt inte så farligt. Jag säger som Dr. Alban "Work, Work"...

Kommentarer
Postat av: FD

Det är nog låten Paper Planes med M.I.A du frågar efter i Jonas blogg.

2009-02-22 @ 11:50:34
Postat av: Camensky

Jag kan iofs förstå de som inte gillar slav- eller barnarbete...:

www.camensky.se/bilder/barntillverkat.jpg

2009-02-22 @ 14:11:03
URL: http://www.camensky.se/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0