Havregrynsgröt och avslagen coca-cola

I tisdags fick jag en släng av vinterkräksjukan. Jag tillbringade merparten av tisdagskvällen hukad över toaletten. När man kräks känner man sig så otroligt svag. Man blir som ett litet barn som fått stryk av ett gäng sjätteklassare. Tårar, snor och galla.

Efter tisdagens släng av vinterkräksjukan har mitt enda intag av mat varit gröt. Havregrynsgröt. Jag började onsdagsmorgonen med att dricka vuxen-välling till frukost (jag är nog en av få som faktiskt dricker välling vid vuxen ålder), till lunch lagade jag havregrynsgröt, toppat med en klick smör á la norrländsk/finländsk stil, och socker och kanel. Till middag åt jag havregrynsgröt. På kvällen vågade jag faktiskt sätta i mig tre digestivekex med ost och lite nyponsoppa. Såklart hade jag nyponsoppan i ett glas och inte på digestivekexen. Däremot spillde jag nyponsoppa på tröjan. Men idag, torsdag, var jag tillbaka i havregrynsgrötsträsket. Kokade havregryn till frukost, och till lunch. Fyra tallrikar havregrynsgröt på två dagar. Självklart har jag drickit en hel del avslagen coca-cola också! Det är nog det bästa med att vara magsjuk. Att få dricka avslagen coca-cola! Att få äta havregrynsgröt till frukost, lunch och middag kommer tvåa.

Nu måste jag till skolan. Jag undrar om de säljer havregrynsgröt i Cafeterian?

Kommentarer
Postat av: Anna

Fick skivan idag (: Låter jättebra!!

2009-02-06 @ 14:54:00
URL: http://kvinnan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0