Vilken är din Dolmiodag?


En bild säger mer än tusen ord brukar det heta. Dock kan jag säga mycket om den här bilden utan att behöva använda tusen ord.
Det är helt enkelt jag och min gode vän Thomas som härmar Barcelona-spelarna Pique och Bojans miner  utanför Nou Camp i Barcelona och tar sedan kort på det! Väldigt roligt var det faktiskt.

På tal om utlandet så kom jag att tänka på Mama Antonia. Ja, du vet hon i Dolmiosås-reklamen. Mama Antonia är från Italien men kan av någon konstig anledning prata svenska. Hon ser lite suspekt konstgjort ut. Jag misstänker att hon är plastikopererad. Hon har väldigt runda kinder, en oerhört stor mun och ögon stora som tomater. Hon är lite för perfekt för att vara sann.

Det du inte hittar i mitt kök hittar du inte min dolmiosås. säger Mama Antonia. Då undrar jag vad jag hittar i hennes kök, förutom solmogna tomater? Kanske en gammal Allers från 1976, en morakniv, ett förkläde med en naken kvinnokropp på (som hon fick av Farbror Alessio i födelsedagspresent), konserveringsmedel á la E276, kanske lite färgämnen? Ja, vad vet jag vad Mama Antonia har i sitt kök, hon kanske inte ens har något kök. Hon kanske inte ens finns på riktigt. Det kanske bara är en skådespelerska som spelar Mama Antonia. För något lurt är det. Som sagt, hon känns inte riktigt äkta. Dock kan jag inte sätta fingret på det. Vem är du Mama Antonia?


Kommentarer
Postat av: Adriana

haha jag dör, där fick du till det!

2009-08-26 @ 22:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0