Vem vill bli miljonär?

Ibland tror jag att jag är extremt smart och allmänbildad. Och ibland kommer jag på en sak som jag tror att ingen annan vet. När jag kommer på sådana saker tänker jag att jag är med i Vem vill bli miljonär? och att det kommer en fråga om just det jag har kommit på, för jag kan ju det, jag kommer att svara rätt!

Till exempel fick jag upp ordet/namnet prozac i mitt huvud häromdagen. (För ni som vet var det är så låter det kanske konstigt, men jag tror jag fick det från Efter tio med Malou von Sivers. Hon har ett stort inflytande på mig). Så när jag tänkte på prozac dök Rickard Sjöberg upp i mitt huvud och ställde frågan "Vad är prozac för något?"

A. Flourtandkräm
B. Vitaminer
C. Antidepressivt läkemedel
D. Fabriksutsläpp

- C, antidepressivt läkemedel!
- Är det ditt slutgiltiga svar?
- Ja, jag är helt säker.
- Visst är det C, antidepressivt läkemedel, och du har dina 10 000 kronor! Vad ska du göra för pengarna?
- Ja, jag vet inte riktigt, det blir väl nån resa kanske!

Alla lägger sina pengar på "nån resa kanske" eller ger dem till barnbarnen eller på sommarstugan. Det är standardsvaren. Kan ingen sticka ut lite? "Jag tänkte köpa kokain för pengarna" eller "Det har inte du med att göra", nått annat än en resa kanske. Fast engång började en dam sjunga en visa efter att hon skrapat fram tre tycken 100 000. Det var bra tv, pinsamt men ändå mysigt.

Förövrigt har jag observerat att alla som får skrapa triss i tv är minst 75 år gamla, precis varenda jäkel är minst 75 år. En gång vann en 85 årig gubbe 25 tusen i 15 år, då sa programledaren "25 tusen i månaden tills du är 105 år!".

Kommentarer
Postat av: Peete

Hon får betala mig såklart. Det är värt hennes veckopeng!

2008-10-24 @ 08:01:47
URL: http://sallskrack.blogg.se/
Postat av: En fattig jävla morsa

aahrg..jag spyr när jag ser dessa som är mellan hundra och döden. Inte en min, inte tillstymmelse till att lyfta lite, bara lite på mungipan. Nehejdå. På frågan svarar de som du precis säger eller värsta vidriga svaret. Jag ska inte göra nåt, jag har allt, jag har inga barnbarn eller så. Resa? näej, jag tycker inte om det. Dessa pensionärer som hela tiden gnäller över hur dyrt allt är, men råd att spela bingo och köpa massa lotter det har dom! FYFAN!!

2008-10-30 @ 15:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0