Меня завот Boris

Varje morgon när jag vaknar önskar jag att jag inte är den jag egentligen är utan en ryss som heter Boris.

Jag går ner från min lägenhet, i den ryska staden Volgograd, till den närliggande butiken. Butikens hyllor står  tomma men jag hittar det jag ska ha; kringlor som jag ska äta till frukost. Butiken är tom förutom kassörskan som heter Olga Spetanova som påstås ha varit på samma fest som stavhoppskungen Sergei Bubka. När jag lägger upp mina kringlor på kassadisken ler Olga mot mig och jag synar hennes fudgefärgade tänder, eller tänder och tänder, hennes tandrad liknar mer ett schackbräde. Jag säger privjet (hej) och Olga säger dåbraje otra (god morgon) tillbaka och jag lägger upp några rupel på kassadisken, säger spasiba (tack) och går ut ur butiken.

På vägen hem möter jag Pjotr min gamle vän, vi nickar till varandra men säger inget. Det behövs inte, vi har redan pratat en gång tidigare i veckan. Väl hemma i min lägenhet kokar jag upp kaffet som blev över från gårdagen, serverar mig själv mina nyinköpta kringlor från Olgas butik. När kaffet är varmt häller jag det i min kopp, den enda jag har, och blandar ut med två skvättar vodka, guds dryck. Så kan en morgon se ut för mig.

Boris

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det härliga är att din vän Pjotr även har gästspelat i Rederiet. Han med den berömda anders borg hästsvansen och repliker som "Du din djävuul" med en finsk brytning. Sen när blev Pjotr finsk?

2008-10-05 @ 11:28:57
Postat av: Karimm

2008-10-05 @ 11:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0