Chilla...


Idag fick jag chili i ögat. Jag skulle dra bort fröna med kniven från en chilifrukt då en liten, liten droppe tog sats och borrade sig in i mitt vänstra öga. Det kändes som om mitt öga festade på en hel tunna med grön currypasta från Thailand blandat med wasabinötter, piri-piri och extra hot tacosås. Jag önskade för en sekund att jag kunde ta ut ögat, som han i pirates of the caribbean, och skölja det under kranen. Men nu är det över. Fast det är fortfarande varmt om ögat och vid tinningen. Jag tänkte först ringa ambulansen men då kom min kloka pappa in, lade huvudet på sned och sade "ska du inte ringa vårdguiden först?"... 

Kommentarer
Postat av: eight

haha, eller skölja ögat först!!

2008-10-02 @ 18:59:50
Postat av: Niklas

Ja, men jag e inte hemma nu. Se till att vara uppkopplad när jag kommer hem!

2008-10-04 @ 22:28:12
URL: http://roennmark.blogg.se/
Postat av: Angelica

en vän till mig fick nagellim i ögat.

Hos vårdguiden säger dom "blinka inte, kom hit"











.................................

2008-10-09 @ 22:53:26
URL: http://en-till-blogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0