Viktor is Jag är och bajsar, kommer om 5 minuter

På msn kan man ju skriva in en rad text så det hamnar efter sitt namn, precis som man kan skriva in sin status på facebook. Men på msn är temat ängslan, ångest, olycklig kärlek, ilska och sorg. Varje gång jag är inne på msn så är det ett gäng som har något i stil med my life is terrible eller kanske I didn't know what to say, so I cryed in silence. Det är alltid gåtfullt och så flummigt att ingen förstår, men det enda de vill är ju att man ska förstå. De vill att man ska skicka i väg ett meddelande och fråga: Du, hur är det? Har det hänt nått? Vad menar du med det dära, vem handlar det om? MUMBO-JUMBO!

På facebook handlar det mer om att vara lite käck. På söndagar är det givet att skriva: bakiiiiiiis, ångest men glad, eller vad hände igår egentligen? som sin status. På fredagar och lördagar är det fullast vinner, Berns here I come eller myselipysgosmys med Limpan eller liknande som gäller.

Men det är ju smart att uppdatera sin status, då vet man ju vad sina kompisar gör och kompisarna har koll på vad du gör. Då behöver man aldrig ringa varandra. Jaha, se där, Karim har tentaplugg, då är det bäst att inte störa. Jasså, är Crippa sjuk igen, fan han åker på influensan varje höst. Nämen se där, Patric är i Paris och härjar, undra vem han är där med? Jo, det står ju där: Är i Paris med mamma och syrran. På så sätt spar man både pengar, genom att inte ringa eller sms:a och tid genom att inte ödsla mer än en snabb blick på sin kompis facebookstatus. Genialt!

Vad jag ska göra i morgon? Kolla min facebookstatus så vet du!


Kommentarer
Postat av: Julia

haha



Julia is har snart slut på varan tv-klipp för mina varan tv-pauser i hemtentapluggandet och glädjer mig åt att viktors blogg dock alltid är underhållande!

2008-11-12 @ 13:09:41
Postat av: Veronika

Hahaha! Mannen med sanningens ord. Ack så sant, oj så roligt.

2008-11-12 @ 14:52:45
URL: http://veronika2.blogg.se/
Postat av: Anna

Sjukt smart du!

2008-11-12 @ 16:25:39
URL: http://kvinnan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0