GOSEDJUR = 2000 minuspoäng

Övergången från att vara barn till att bli vuxen kan vara svår. Många har oerhört svårt att bli vuxna, andra har förvånansvärt lätt att hova in vuxenpoäng. Det bästa när man är runt 20-årsåldern är egentligen att ligga mittemellan, inte för barnslig och inte för vuxen.

Jag kan erkänna att jag, i min ensamhet, ofta är oerhört barnslig. Jag gör konstiga ljud (till exempel ylar eller fräser som en katt), gör plötsliga språng, använder fjärrkontrollen som en pistol och låtsas att jag är omringad av fiender. Men igår sade min flickvän Sofia något som jag inte trodde fanns: Att det finns dem som har gosedjur i sängen eller i sitt rum. Först trodde jag henne inte. Du ljuger, tänkte jag. Men det gjorde hon inte. Detta var allvar, på riktigt.

Här har jag gått omkring och trott att jag var barnslig när det finns dem som har gosedjur i sin säng. Vem fan har gosedjur i sängen? Fy fan va barnsligt. Även om man har plockat in 100 vuxenpoäng genom att dricka kaffe och 600 vuxenpoäng för att man läser A-delen i DN så får man fan 2000 minuspoäng om man har gosedjur i sängen. BARNSLIGT!


ÄCKLIGT....

Kommentarer
Postat av: Lina

Hahaha. Jag är en sån där vidrig människa med ett gosedjur i sängen. Ett jävligt gammalt gosedjur dessutom! Femton år! Men vad fan skulle jag göra. Flyttade hemifrån när jag var sjutton och var ju tvungen att ha något slags substitut för att fylla ut lägenheten. Och nu. Tja, nu är jag väl mest en tönt. Leo, han stannar i sängen han, så är det bara.

2008-11-10 @ 21:18:54
URL: http://enheligko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0