Åååh, jag vill knarka...

När jag gick på högstadiet var det någon som sade att det i snitt finns en homosexuell i varje klass. Eller jag tror till och med att att det var en bög i varje klass, alltså lesbiska var inte inräknade. När man hörde att det antagligen fanns en bög i klassen så började man ju undra; vem kan det vara? Sen kan det ju vara så att det finns två bögar i en klass och ingen i den andra, eftersom det bara var ett snitt.

Jag tycker absolut inte att det är något fel med att vara homosexuell, bög, gay, rövpulare, spelar-i-det-andra-laget osv, kärt barn har många namn. Jag är heller inte homofob, jag har inga problem med att krama killar eller skojböga lite (smeka, jucka, hålla handen) med mina killkompisar. Nemas Problemas!

Men många har ju uppfattningen om att bögar är lite fjolliga, och det finns ju vissa som är en aning fjolliga, men det är långt i från alla som är femenint lagda. Jag tror även att bilden av fjolliga bögar förstärks genom till exempel Pridefestivalen. Jag undrar vart alla Brokeback-mountain-bögar håller hus? De med flanellskjorta, tatueringar, motorcykel, kort och gott klassisk hårdhomo och inte lösnaglar och papiljotter i håret. Ett praktexempel är Torkel Peterson i filmen Patrik 1,5.

1998 när Lukas Moodyssons film Fucking Åmål kom kan jag lova att 70 procent av alla tjejer i 15-17 årsåldern blev tillfälligt lesbiska. Det här är min nya tjej, och nu ska vi gå och knulla...

Kommentarer
Postat av: Niklas

"Jag vill ha finsk fistfucker!"



Oasis 28 januari måste man ju gå på! Ska vi?

2008-11-07 @ 00:16:47
URL: http://roennmark.blogg.se/
Postat av: Niklas

Klart jag har! Känns som om dom kommer inleda med den.

2008-11-07 @ 00:56:19
URL: http://roennmark.blogg.se/
Postat av: Isabell

Dom bögarna finns.

Klubben Berghein i Berlin är full av dom.

Sönder tränade, anabol pupmade, tribaltatuerade, bögar men rakade huvuden, svarta linnen och tajta jeans.

Ganska komisk syn faktiskt. Men attans så trevliga dom var.

Åk dit!

2008-11-12 @ 10:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0