Gratis är så jävla gott..

Att gratis är gott är ungefär samma sak som att varm choklad och smörgås smakar tio gånger bättre ute i skogen än hemma i köket.

Jag tror ingen älskar goodiebags mer än svenskar, det är nog den svenska mentaliteten som gör att vi blir så till oss så fort något är gratis.

Idag i skolan delade två skogshuggarliknande män ut burger king-påsar från en skåpbil. Den första tanken som slog mig var: Yes! Gratis mat! Självklart gick jag och några klasskompisar fram och tog varsin påse. Dock var det ingen hamburgare eller ens pommesfrites i påsen. Istället var det en cosmopolitan, en veckorevyn, två kondomer, en bonaqua silver med päronsmak och 10 kr rabatt på alla meal över 55 kr på burger king. Besviken var ordet. Jag hade hoppats på en cd-skiva, en hyrbil i ett år, kanske en tröja, presentkort, en iPod. Ungefär som de inbjudna får på oscarsgalan. Men icke.

Två tjejtidningar, två kondomer och en dryck som smakar som blandsaft utspätt med för mycket vatten. Vad är tanken med det? Att smöra för flickvännen för att få ligga, ligga två gånger till och med? Att i utbyte mot tidningarna få en tjej på rygg. De förespårkar alltså en slags prostitution, mitt i den svenska studentvärlden.

Om du får cosmopolitan av mig så får jag spänna på dig! Vill du ha veckorevyn också? Ja då blir det ligga igen, fast denna gång använder jag grande-kondomen. Och sen kan vi släcka vår törst med lite bonaqua och köpa en hamburgare på burger king efteråt, men det måste vara en meny över 55 kronor, för annars förlorar vi på det.

Så blev allt frid och fröjd. Alla är glada. Det blir en så kallad win-win situation.


Observera Cosmopolitan: "MAXA DIN LUST" "NYHET: Du är mycket mer sugen än du tror!"
Veckorevyn: "Ännu hetare SEX! Knepen som funkar (och de som inte gör det)"
Det kan ju vara så att påsen var till för tjejer. Men vad ska tjejer med kondomer till?

Kommentarer
Postat av: Camensky

Blev också jävligt besviken, och jag fick inte ens en vattenflaska...

2008-11-17 @ 17:35:36
URL: http://www.camensky.se/blog/
Postat av: Karimm

Nu får du sväva: Bästa inlägget, haa, bra, riktigt bra. Erkänn att du försökte med cosmoknepet?

2008-11-17 @ 23:24:09
URL: http://sizeism.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0