EKIPAGE

EKIPAGE

I dag är det den traditionella mc-dagen. 600 motorcyklar kommer invadera stan. Och även om jag är totalt ointresserad av bågar, hojar, vrålåk, ekipage, så är det antalet som lockar mig ner på stan för att kolla in evenemanget. Sen har jag ju skrivit en artikel "inför" mc-dagen. Jag måste gå och köpa Dagbladet för att få se min egna byline. Det är lite som en drog. Jag kommer med abstinens på morgonen, rycker åt mig dagens tidning, letar snabbt i genom tidningens alla rubriker, och tillslut hittar jag den. Jag läser artikeln, som jag kan utantill, och sen läser jag min byline 5 gånger. Nöjd! Nu ska jag ta med mig mitt ekipage (Sofia) och gå ner på stan och försöka smälta in bland alla skinnbeklädda mc-knuttar. Nu skulle "vårens skinnjacka" från RIX FM-festivalen passat fint.

 - I mean, it's real hard to be free when you are bought and sold in the marketplace. (George Hanson, Easy Rider, 1969)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0