Trixiga ticks

Många har någon gång under deras liv något slags ticks eller tvångsbeteende. Det kan vara allt ifrån ständiga blinkningar med ögonen till att man måste låsa dörren åtta gånger innan man kan lämna hemmet.

Min vän och granne Thomas hade en del roliga hyss för sig när han var ett liten barn. Till exempel om någon trampade på hans fot så var han tvungen att dra sina egna fotsulor över varje fot tre gånger. Som om han borstade bort smuts från foten med den andra foten. 

Själv har jag ständiga problem med harklingar. Jag harklar mig jämt, speciellt på morgonen. Hör man mig på morgonen tror man nog att jag ska spy upp hela strupen. Jag får tårar i ögonen. Man känner sig nästan så där ynklig som när man är magsjuk eller har druckit på tok för många tequila shots. Ibland harklar jag mig, samt spottar ut en loska, när jag går med annat folk. Jag har flera gånger gått med tjejer från klassen, utfört mitt äckliga ticks, och då fått höra kommentaren "men ööh, vad äcklig du är". Då ångrar jag att jag harklat och spottat. Men jag kan inte riktigt behärska mig. Det måste ut. Jag tror att det är djävulen i mig som vill ut. Är det djävulen så är djävulen grön, ibland lite gul.

På tal om kräkningar. I helgen åt jag massor med ägg, som om det vore påsk. På söndagen valde jag att lägga äggen på mackan, till skillnad från lördagen då jag åt dem med sked. Jag mumsade i mig den första äggmackan och njöt av den fridfulla söndagsmorgonen. Jag började sedan tugga i mig äggmacka nummer två. Efter några tuggor hände det fasansfulla. Ett litet, litet "krasch" lät från ett litet, litet äggskal. Äggskalet var nog inte större än en lillfinger nageln på en nyfödd bebis. Men det räckte. Jag började hulka, gång på gång. Tårarna fyllde mina ögon. Jag flög upp och slängde mig över papperskorgen och lastade av tuggan och det lilla, men ack så kraftfulla, äggskalet som befann sig i min mun. Resten av mackan slängde jag. Jag åt inget mer den morgonen.

Kommentarer
Postat av: eight

kort konsist avslut, mer behövs inte. du är en mästare för att citera en av dina andra läsare! sen skrev jag inget mer.

2008-06-14 @ 13:02:39
Postat av: PJ

Du är så välkommen så.



gör din grej.

inlogg fixas lätt med ett litet samtal.

rubriken hade du ju redan klurat ut, resten ligger fortfarande framför oss.

2008-06-17 @ 13:22:42
URL: http://pjay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0