Nässelgröt

Dagens tabbe
Vid lunchtid i dag skulle jag äta risgrynsgröt. Jag värmde gröten i micron och tog sedan, utan att titta, det jag trodde var kanel för att toppa gröten. Men en hundradel försent insåg jag att jag pudrat gröten med grillkrydda. En orange yta hade lagt sig över den alptoppsvita gröten. Jag fick skrapa bort grillkryddan och ösa på med två ton kanel för att det skulle gå att äta. Gott!

Från grillkryddsgröt till trafik. Jag är i vanliga fall lugn som en filbunke. Men när jag kör bil kan jag bli lite irriterad, vifta med handen, tuta, hojta och sucka. En sak som jag är mest trött på just nu är cyklister. Då menar jag cyklister som envisas att cykla på bilvägen när det finns trottoar eller cykelbana. Det är tillåtet att cykla på bilvägen men varför ska man göra det när det är säkrare och smidigare att cykla på trottoaren både för bilisterna och cyklisterna. Enligt vägverket är det tillåtet att cykla på trottoaren om någon tror att det skulle vara strängt förbjudet.

När jag måste sakta in till 20 km/h för att jag inte kan köra om en cyklist (ofta cyklar de två i bredd) har jag lust att veva ned rutan och skrika "CYKLA PÅ TROTTOAREN FÖR FAN" och sedan preja ner cyklisten i en djungel av brännässlor. Jag har viss förståelse för tävlingscyklister, de cyklar ju ändå nästan lika fort som bilarna kör. Men vanliga glidare ska hålla sig på trottoar och speciellt på cykelvägen när de har byggt en sådan väg enbart för cyklisternas skull.

Kommentarer
Postat av: Loisa

Nu var du lite bitter.

Läs min blogg vettja så kanske du blir på bättre humör!

Botoxpuss//Linda Rosing

2008-06-11 @ 13:07:26
URL: http://tussig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0